I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom - obchodnou spoločnosťou nabbi, s.r.o. so sídlom Podbiel 61, 027 42  Podbiel, IČO: 47484128, DIČ: 2023887041, IČ DPH: SK2023887041, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 60457/L (ďalej len "obchodník") a kupujúcim, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu www.nabbi.sk (ďalej len "obchod"), ktorú prevádzkuje obchodník. VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.

1.2. Kúpna zmluva je zmluva, na základe ktorej vzniká obchodníkovi povinnosť predmet kúpy - tovar kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy - tovar prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú cenu.

1.3. Doplnkovou zmluvou je zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy podľa bodu 1.2. VOP, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná obchodníkom alebo treťou osobou na základe ich dohody a pri uzatváraní doplnkovej zmluvy bolo možné predvídať s prihliadnutím na účel kúpnej zmluvy, že kupujúci po zániku kúpnej zmluvy nebude mať záujem na plnení povinností z tejto doplnkovej zmluvy.

1.4. Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvorila s obchodníkom kúpnu zmluvu prostredníctvom obchodu, t. j. výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu alebo ponukového katalógu.

1.5. Elektronickou objednávkou sa rozumie elektronický formulár odoslaný kupujúcim adresovaný obchodníkovi, obsahujúci najmä informácie o kupujúcom, informácie o objednanom tovare z ponuky obchodu, preddavok, kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bližšie špecifikované v bode 6.1. VOP, spracovaný systémom obchodu alebo e-mailová správa obsahujúca najmä informácie o kupujúcom, informácie o objednanom tovare z ponuky obchodu, preddavok, kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bližšie špecifikované v bode 6.1. VOP, odoslaná obchodníkovi (ďalej len "objednávka").

1.6. Tovarom sa rozumejú produkty, ktoré sa nachádzajú v ponuke obchodníka pre nákup prostredníctvom obchodu. Zobrazenie tovaru v obchode sa môže nepatrne odlišovať od skutočného stavu tovaru, najmä farebne z dôvodu rôznych nastavení zobrazovacích prostriedkov: napr. monitora. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v obchode sú udávané výrobcom a môžu sa nepatrne odlišovať od skutočného stavu.

1.7. Tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho sa rozumie tovar, ktorý bol špeciálne objednaný od dodávateľa obchodníka pre konkrétneho kupujúceho na základe osobitných požiadaviek daných kupujúcim.

1.8. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

1.9. Odberným miestom je: prevádzka nabbi, s.r.o., Závodná 961, 027 43  Nižná.

1.10. Uplatnením zodpovednosti za vady sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru.

1.11. Vybavením uplatnenia zodpovednosti za vady sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

1.12. Odborným posúdením sa rozumie písomné vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv.

1.13. Údaje obchodníka:
adresa sídla: nabbi, s.r.o. so sídlom Podbiel 61, 027 42  Podbiel
prevádzka: nabbi, s.r.o., Závodná 961, 027 43  Nižná
tel.: +421 2 2092 4663
e-mail: info [at] nabbi.sk
IČO: 47484128
DIČ: 2023887041
IČ DPH: SK2023887041
bankové spojenie:
Slovenská sporiteľňa, a.s.
IBAN: SK2509000000005049059655, BIC (SWIFT): GIBASKBX
Všeobecná úverová banka, a.s.
IBAN: SK3302000000004645332457, BIC (SWIFT): SUBASKBX

1.14. Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
odbor výkonu dohľadu
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79  Žilina 1
tel. č.: +421 41 7632 130
fax č.: +421 41 7632 139
web: www.soi.sk
 

II. Objednávka, uzatvorenie kúpnej zmluvy, zrušenie objednávky

2.1. Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí. Obchodník objednávky vybavuje v poradí, v akom prichádzajú.

2.2. Obchodník ponúka návrhy na uzavretie kúpnych zmlúv prostredníctvom obchodu v slovenskom jazyku.

2.3. Kupujúci je oprávnený odoslať objednávku obchodníkovi až po jasnom a zrozumiteľnom oboznámení sa s VOP spôsobom primeraným prostriedku diaľkovej komunikácie.

2.4. Kúpna zmluva je uzavretá akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho obchodníkom vo forme e-mailovej správy zaslanej kupujúcemu alebo vo forme telefonického potvrdenia objednávky obchodníkom (ďalej len "zmluva"), ktoré obsahujú najmä: najmä informácie o obchodníkovi, informácie o objednanom tovare, preddavok, kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bližšie špecifikované v bode 6.1. VOP, platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, miesto dodania a iné potrebné údaje. Zmluva je uložená u obchodníka a je dostupná kupujúcemu.

2.5. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú ustanovenia odchylne od ustanovení VOP, budú mať ustanovenia tejto kúpnej zmluvy prednosť pred ustanoveniami VOP.

2.6. V prípade pochybností o uzatvorení kúpnej zmluvy je kúpna zmluva uzatvorená prevzatím tovaru kupujúcim.

2.7. Obchodník je oprávnený v prípade uzavretia zmluvy vyžiadať si od kupujúceho preddavok vo vopred dohodnutej výške. Preddavok slúži na úhradu kúpnej ceny, nákladov na dopravu tovaru, poštovného a iných nákladov a poplatkov, prípadných pohľadávok obchodníka voči kupujúcemu najmä z dôvodu úhrady vzniknutej škody podľa bodu 4.6. VOP, z dôvodu vzniku pohľadávok podľa bodu 3.14. VOP alebo z dôvodu vzniku iných pohľadávok súvisiacich s kúpnou zmluvou. V prípade, ak obchodník použije preddavok alebo jeho časť na úhradu svojich pohľadávok voči kupujúcemu, je povinný bez zbytočného odkladu o tom informovať kupujúceho a vrátiť kupujúcemu nevyčerpanú časť preddavku.

2.8. Obchodník je oprávnený odovzdanie tovaru odoprieť, ak kupujúci nezaplatí včas obchodníkovi preddavok, kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bližšie špecifikované v bode 6.1. VOP a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení preddavku, kúpnej ceny, nákladov na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovného a iných nákladov a poplatkov bližšie špecifikovaných v bode 6.1. VOP v splátkach.

2.9. Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru, môže obchodník tovar uložiť vo verejnom skladišti alebo u iného uschovávateľa, vynaložené náklady s tým spojené znáša kupujúci.

2.10. Kupujúci má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu iba v deň prijatia objednávky a v prípade, že tovar nebol ešte obchodníkom fakturovaný. Objednávku je možné zrušiť telefonicky alebo formou e-mailovej správy. Potvrdenie o zrušení objednávky oznámi obchodník kupujúcemu telefonicky alebo formou e-mailovej správy.

2.11. Obchodník má právo zrušiť objednávku z dôvodu vypredania zásob tovaru, nedostupnosti tovaru, z dôvodu ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej VOP alebo v kúpnej zmluve alebo v kúpnej cene uvedenej v obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. Zrušenie objednávky obchodník oznámi kupujúcemu telefonicky alebo formou e-mailovej správy. V prípade, ak kupujúci už uhradil preddavok, kúpnu cenu alebo jej časť, vráti obchodník už uhradený preddavok, kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa zrušenia objednávky.

III. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

3.1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob tovaru, nedostupnosti tovaru, z dôvodu ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej VOP alebo v kúpnej zmluve alebo v kúpnej cene uvedenej v obchode. Obchodník môže u kupujúceho uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo formou e-mailovej správy. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy má obchodník aj v prípade, ak prijme od kupujúceho preddavok podľa bodu 2.7. VOP, časť kúpnej ceny alebo celú kúpnu cenu za tovar. Uplatnením práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy u kupujúceho sa kúpna zmluva zrušuje od začiatku a súčasne aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej obchodník odstúpil. Obchodník vráti kupujúcemu zaplatený preddavok podľa bodu 2.7. VOP, časť kúpnej ceny alebo celú kúpnu cenu za tovar najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy u kupujúceho.

3.2. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom podľa bodu 2.11. VOP ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 3.1. VOP.

3.3. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru") a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Uplatnením práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy u obchodníka sa kúpna zmluva zrušuje od začiatku a súčasne aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

3.4. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu po uplynutí 14 dní odo dňa prevzatia tovaru najneskôr však do 30 dní odo dňa prevzatia tovaru. Uplatnením práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy u obchodníka sa kúpna zmluva zrušuje od začiatku a súčasne aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.

3.5. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je
a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
b) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
c) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

3.6. Kupujúci môže u obchodníka uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe, formou e-mailovej správy alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na adresu sídla obchodníka: nabbi, s.r.o., Podbiel 61, 027 42  Podbiel (ďalej len "oznámenie o odstúpení od zmluvy"). Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné prevziať tu: odstúpenie od zmluvy.

3.7. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty bližšie špecifikovanej v bodoch 3.3. a 3.4. VOP.

3.8. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar spolu s príslušenstvom, dokumentáciou tovaru, dodacím listom, záručným listom, dokladom o zaplatení, kópiu faktúry alebo kópiu dokladu o kúpe a v originálnom obale späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri zaslaní tovaru sa odporúča dať tovar poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá.

3.9. Ak kupujúci odstúpil od kúpnej zmluvy podľa bodu 3.3. VOP v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru.

3.10. Ak kupujúci odstúpil od kúpnej zmluvy podľa bodu 3.3. VOP, je obchodník povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky preukázateľné platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, najmä kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru a poštovné a iné náklady a poplatky. Obchodník nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúcu, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.

3.11. Ak kupujúci odstúpil od kúpnej zmluvy podľa bodu 3.4. VOP, je obchodník povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu len kúpnu cenu zníženú o 30 %, obchodník nie je povinný kupujúcemu vrátiť ďalšie preukázateľné platby, ktoré od kupujúceho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, najmä náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru a poštovné a iné náklady a poplatky. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy podľa bodu 3.4. VOP a vráti obchodníkovi najmä tovar, ktorého hodnota je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, je obchodník oprávnený vrátiť kupujúcemu aj kúpnu cenu zníženú o sumu hodnoty, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle bodu 3.14. VOP a nákladov, ktoré vznikli obchodníkovi v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do stavu v čase dodania kupujúcemu a iných skutočne vynaložených nákladov obchodníkom v súvislosti so znížením hodnoty tovaru.

3.12. Obchodník vráti kupujúcemu preukázateľné platby podľa bodov 3.10. a 3.11. VOP rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak kupujúci neuviedol iný spôsob platby v oznámení o odstúpení od zmluvy, bez účtovania žiadnych ďalších poplatkov.

3.13. Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu spotrebiteľovi preukázateľné platby podľa bodov 3.10. a 3.11. VOP pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

3.14. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy a vrátení tovaru kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, najmä používaním tovaru, poškodením tovaru, zničením tovaru a stratou tovaru.

3.15. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy a vráti obchodníkovi najmä tovar, ktorého hodnota je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, je povinný obchodníkovi uhradiť najmä hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle bodu 3.14. VOP, náklady, ktoré vznikli obchodníkovi v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do stavu v čase dodania kupujúcemu a iné skutočne vynaložené náklady obchodníkom v súvislosti so znížením hodnoty tovaru.

3.16. Ak kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v bodoch 3.3., 3.4. a 3.6. VOP, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a obchodník nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa bodov 3.10. a 3.11. VOP kupujúcemu a zároveň obchodníkovi vzniká nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

IV. Dodacie podmienky

4.1. Miestom dodania tovaru sa rozumie miesto uvedené v objednávke, t. j. najmä odberné miesto, bydlisko, miesto podnikania alebo sídlo kupujúceho. Tovar bude dodaný kupujúcemu na miesto uvedené v objednávke prostredníctvom dopravcu, ak sa obchodník s kupujúcim nedohodne inak. Náklady na dopravu znáša kupujúci. Cena dopravy je nasledovná:
- osobný odber v odbernom mieste podľa bodu 1.9. VOP - zdarma,
- doprava tovaru najmenších rozmerov, resp. s najnižšou váhou - 3,90,- eur,
- doprava tovaru menších rozmerov, resp. s nižšou váhou - 4,90,- eur,
- doprava tovaru stredných rozmerov, resp. so strednou váhou - 7,90,- eur,
- doprava tovaru väčších rozmerov, resp. s vyššou váhou - 9,90,- eur,
- príplatok za platbu na dobierku - 1,00,- eur.

4.2. Tovar sa považuje za dodaný okamihom prevzatia tovaru kupujúcim podľa bodu 1.8. VOP.

4.3. Obchodník dodá tovar kupujúcemu čo možno v najkratšej lehote po akceptovaní návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho obchodníkom najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Dodacie lehoty sú uvedené na internetovej stránke obchodu. Obchodník je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím dodacej lehoty. V prípade, že obchodník nie je schopný dodať kupujúcemu tovar v dodacej lehote, upovedomí o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu kupujúceho a oznámi mu predpokladaný termín dodania tovaru. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať tovar najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak obchodník nedodá tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

4.4. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru tovar ako aj jeho obal starostlivo prezrieť. V prípade, ak kupujúci zistí, že tovar alebo jeho obal je poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru a s dopravcom vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru. Obchodník nezodpovedá za škodu na tovare, ktorá vznikne pri doprave tovaru. V prípade, ak kupujúci zistí, že tovar alebo jeho obal je poškodený a túto skutočnosť neoznámi dopravcovi alebo s dopravcom nevyhotoví záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, môže obchodník umožniť kupujúcemu vrátiť poškodený tovar. Obchodník je v tomto prípade povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia poškodeného tovaru vrátiť kupujúcemu len kúpnu cenu zníženú o 50 %, nie je však povinný kupujúcemu vrátiť ďalšie preukázateľné platby, ktoré od kupujúceho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, najmä náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru a poštovné a iné náklady a poplatky.

4.5. Obchodník dodá kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe dokumentáciu tovaru, dodací list, záručný list, faktúru alebo doklad o kúpe. Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí dodať kupujúcemu namiesto záručného listu faktúru alebo doklad o kúpe.

4.6. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste dodania osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru. Ak je potrebné riadne dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste dodania, vzniká obchodníkovi nárok na zaplatenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočne vynaložených nákladov obchodníkom na opakované doručenie tovaru na miesto dodania. Ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme riadne dodaný tovar v mieste dodania, vzniká obchodníkovi nárok na zaplatenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočne vynaložených nákladov obchodníkom na pokus o neúspešné doručenie tovaru na miesto dodania.

V. Výhrada vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

5.1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru s odkladacou podmienkou úplného zaplatenia kúpnej ceny obchodníkovi. Do okamihu prechodu vlastníckeho práva k tovaru na kupujúceho má kupujúci k prevzatému tovaru práva a povinnosti uschovávateľa.

5.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade omeškania kupujúceho s prevzatím tovaru prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody na tovare v čase, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom.
 

VI. Kúpna cena a platby

6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve platnú v čase odoslania objednávky obchodníkovi, preddavok, náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky. Súčasťou kúpnej ceny je daň z pridanej hodnoty vo výške platnej v čase odoslania objednávky. Súčasťou kúpnej ceny nie sú náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky, najmä náklady na montáž a vynášku tovaru. O povinnosti zaplatiť kúpnu cenu, preddavok, náklady na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bude kupujúci oboznámený v zmysle § 4 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú v obchode, zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

6.2. Zvýhodnené (akčné) ceny tovaru sú zreteľne označené symbolom "akcia" alebo "výpredaj". Platnosť zvýhodnených cien trvá do vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene a pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak. Pokiaľ obchodník poskytuje na vybrané tovary viacero zliav alebo výhod, tieto nie je možné kombinovať pokiaľ nie je uvedené inak a je na rozhodnutí kupujúceho ktorú ponúkanú zľavu alebo výhodu si pri objednávke vyberie.

6.3. Zaplatenie kúpnej ceny, preddavku, nákladov na dopravu tovaru, dodanie tvaru, poštovného a iných nákladov a poplatkov, bližšie špecifikovaných v bode 6.1 VOP, sa uskutočňuje formou: a) hotovostnej platby, b) dobierkou v mieste dodania tovaru (spoplatnená sumou 1,- eur) alebo c) bezhotovostným prevodom na účet obchodníka. V prípade platenia bezhotovostným prevodom na účet obchodníka je peňažný záväzok splnený okamihom pripísania sumy peňažného záväzku na účet obchodníka.

6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za tovar, preddavok, náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri dodaní tovaru, ak sa zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny, preddavku, nákladov na dopravu tovaru, dodanie tovaru, poštovného a iných nákladov a poplatkov bližšie špecifikovaných v bode 6.1 VOP v splátkach.

VII. Zodpovednosť za vady, záruka

7.1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

7.2. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

7.3. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže obchodník poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v § 620 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (len "Občiansky zákonník"). V záručnom liste určí obchodník podmienky a rozsah tejto záruky.

7.4. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ než obchodník, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

7.5. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

7.6. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

7.7. Ak tovar predávaný za nižšiu cenu má vadu, za ktorú obchodník zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.

7.8. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú bez zbytočného odkladu u obchodníka, u ktorého bol tovar kúpený. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste obchodníka alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy.

7.9. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia veci.

7.10. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky tovaru, na ktorú bola poskytnutá záruka.

7.11. Uplatnením práv zo zodpovednosti za vady nie je dotknuté právo na náhradu škody.
 

VIII. Uplatnenie zodpovednosti za vady

8.1. Kupujúci môže uplatniť zodpovednosti za vady v mieste sídla obchodníka. Pri uplatnení zodpovednosti za vady sa odporúča, aby kupujúci vyplnil reklamačný formulár. Uplatnenie zodpovednosti za vady je riadne uplatnené až okamihom riadneho vytknutia vád u obchodníka kupujúcim a dodaním vadného tovaru spolu s príslušenstvom, dokumentáciou tovaru, dodacím listom, záručným listom, dokladom o zaplatení, kópiou faktúry alebo kópiou dokladu o kúpe obchodníkovi. Za deň uplatnenia zodpovednosti za vady sa považuje deň, v ktorom boli riadne vytknuté vady u obchodníka kupujúcim a vadný tovaru spolu s príslušenstvom, dokumentáciou tovaru, dodacím listom, záručným listom, dokladom o zaplatení, kópiou faktúry alebo kópiou dokladu o kúpe bol dodaný obchodníkovi. Faktúra vystavená obchodníkom v niektorých prípadoch slúži ako dodací a záručný list.

8.2. Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vady u obchodníka kupujúcim zaniká a súčasne zodpovednosť obchodníka za vady tovaru zaniká najmä:
a) neoznámením zjavných vád kupujúcim pri prevzatí tovaru obchodníkovi, alebo
b) uplynutím záručnej doby tovaru, alebo
c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim, najmä montážou tovaru, alebo
d) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu, alebo
e) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar, alebo
f) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v Slovenskej republike, alebo
g) poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami, alebo
h) poškodením tovaru náhodnou skazou alebo náhodným zhoršením, alebo
i) neodborným zásahom, zásahom do tovaru inou než oprávnenou osobou, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci.

8.3. Kupujúci má právo uplatniť zodpovednosť za vady v záručnej dobe, pričom pri jej riadnom uplatnení kupujúci postupuje podľa bodu 8.1. VOP. Obchodník je povinný vybaviť len zodpovednosť za vady riadne uplatnené podľa bodu 8.1. VOP. Ak kupujúci zodpovednosť za vady neuplatní riadne podľa bodu 8.1. VOP, obchodník vyzve kupujúceho na odstránenie nedostatkov uplatnenia zodpovednosti za vady, najmä, aby nesprávnu, neúplné alebo nezrozumiteľné uplatnenie zodpovednosti za vady doplnil alebo opravil. Ak kupujúci nedostatky uplatnenia zodpovednosti za vady neodstráni, obchodník je oprávnený uplatnenie zodpovednosti za vady odmietnuť. Obchodník je oprávnený uplatnenie zodpovednosti za vady odmietnuť najmä v prípade, ak kupujúci:
a) nedodá vadný tovar obchodníkovi alebo
b) nedodá vadný tovar spolu s príslušenstvom, dokumentáciou tovaru, dodacím listom, záručným listom, dokladom o zaplatení, kópiou faktúry alebo kópiou dokladu o kúpe obchodníkovi, alebo
c) neposkytne potrebnú súčinnosť obchodníkovi pri vybavovaní uplatnenia zodpovednosti za vady, najmä nepredložením riadnej fotodokumentácie vady tovaru v prípade, ak tovar nie je možné dodať obchodníkovi, alebo nepopísaním vady tovaru, alebo, ak kupujúci neposkytne obchodníkovi pri vybavovaní uplatnenia zodpovednosti za vady iné formy potrebnej súčinnosti.

8.4. Ak kupujúci uplatní zodpovednosť za vady, obchodník je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa bodov 7.5., 7.6. a 7.7. VOP, na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv kupujúci uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia uplatnenia zodpovednosti za vady podľa bodu 1.10. VOP ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia zodpovednosti za vady, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia zodpovednosti za vady. Po určení spôsobu vybavenia uplatnenia zodpovednosti za vady sa uplatnenie zodpovednosti za vady vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno uplatnenie zodpovednosti za vady vybaviť aj neskôr; vybavenie uplatnenia zodpovednosti za vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia zodpovednosti za vady. Po uplynutí lehoty na vybavenie uplatnenia zodpovednosti za vady má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

8.5. Ak kupujúci upltatnenie zodpovednosti za vady tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od prevzatia tovaru, môže obchodník vybaviť uplatnenie zodpovednosti za vady zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Obchodník je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie uplatnenia zodpovednosti za vady najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia uplatnenia zodpovednosti za vady. Tým nie je dotknutá povinnosť obchodníka vydať písomný doklad o vybavení uplatnenia zodpovednosti za vady najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia zodpovednosti za vady.

8.6. Ak kupujúci uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od prevzatia tovaru a obchodník ju zamietol, osoba, ktorá uplatnenie zodpovednosti za vady vybavila, je povinná v doklade o vybavení uplatnenia zodpovednosti za vady uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže uplatnenie zodpovednosti za vady uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Obchodník je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia zodpovednosti za vady všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú zodpovednosť za vady nemožno zamietnuť.

8.7. Obchodník je povinný pri uplatnení zodpovednosti za vady vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je zodpovednosti za vady uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení zodpovednosti za vady doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení uplatnenia zodpovednosti za vady; potvrdenie o uplatnení zodpovednosti za vady sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie zodpovednosti za vady iným spôsobom.

8.8. Obchodník je povinný o vybavení uplatnenia zodpovednosti za vady vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia zodpovednosti za vady.

8.9. Obchodník vedie evidenciu o uplatneniach zodpovednosti za vady, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenia zodpovednosti za vady, dátume a spôsobe vybavenia uplatnenia zodpovednosti za vady a poradové číslo dokladu o uplatnení zodpovednosti za vady.

8.10. Vybavením uplatnenia zodpovednosti za vady nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody podľa zákona č. 294/199 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v znení zákona č. 451/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov.

8.11. Kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho uplatnenie zodpovednosti za vady alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Návrh podáva kupujúci príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom alternatívneho riešenia sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Prievozská 32, 827 99  Bratislava 27, IČO: 17331927 (www.soi.sk), alebo iné príslušné subjekty zapísané v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (www.mhsr.sk). Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Kupujúci môže podať návrh prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov dostupnej na internetovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

IX. Osobné údaje a ich ochrana

9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, oznámi obchodníkovi svoje meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu vrátane PSČ, číslo telefónu, e-mailovú adresu, číslo účtu. V prípade ak obchodník spracúva aj iné osobné údaje kupujúceho, spracúva ich v rozsahu potrebnom na splnenie povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Kupujúci poskytuje osobné údaje obchodníkovi dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia obchodník nemôže riadne plniť zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude možné s kupujúcim ani uzavrieť. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné vzťahy, identifikácia kupujúceho, potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty, dodanie tovaru, vedenie vernostných programov pre zákazníkov, realizovanie marketingových aktivít, informovanie o akciách, novinkách a zľavách.

9.2. Obchodník spracúva osobné údaje dotknutých osôb na účely vernostných programov a na marketingové účely so súhlasom dotknutej osoby v súlade s § 11 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov (ďalej len "zákon o ochrane osobných údajov"). Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov odoslaním objednávky obchodníkovi prostredníctvom obchodu alebo iným vhodným spôsobom.

9.3. Kupujúci zaslaním objednávky obchodníkovi čestne prehlasuje, že dáva súhlas v zmysle § 11 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov, aby obchodník spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené v bode 9.1. VOP a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti obchodníka a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Tieto osobné údaje obchodník spracúva po dobu 24 mesiacov, pokiaľ zákon neustanovuje inak. Kupujúci zároveň čestne prehlasuje, že dáva svoj súhlas obchodníkovi so spracúvaním jeho osobných údajov ako aj s cezhraničným prenosom osobných údajov sprostredkovateľom do Českej republiky ako členského štátu Európskej únie a to za účelom evidencie uzavretých kúpnych zmlúv medzi obchodníkom a kupujúcim, faktúr a iných dokumentov, za účelom marketingu a za účelom prepravných služieb kúpeného tovaru. Obchodník je oprávnený poskytnúť osobné údaje spracúvane so súhlasom dotknutej osoby na vyššie uvedené účely v záujme zvýšenia kvality poskytovaného tovaru a zvýšenia spokojnosti zákazníkov. Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Obchodník spracúva osobné údaje kupujúceho len po dobu nevyhnutnú na splnenie si svojich povinností vyplývajúcich zo zmluvy a zo všeobecne záväzných právnych predpisov. Obchodník po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho v súlade s § 17 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim obchodníkovi a údaje budú následne vymazané. Obchodník nesprístupňuje osobné údaje žiadnej tretej osobe okrem prípadov, keď je to nevyhnutné na splnenie povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Kupujúci berie na vedomie, že jeho osobné údaje budú sprístupnené alebo poskytnuté tretej osobe (napr. dopravcovi) za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy.

9.4. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v on-line režime na internetovej stránke, v zákazníckej sekcii, ihneď po prihlásení.

9.5. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s § 6 ods. 2 písm. c) zákona o ochrane osobných údajov osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedené v bodoch 9.1., 9.2. a 9.3. VOP.

9.6. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s § 6 ods. 2 písm. e) zákona o ochrane osobných údajov zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené.

9.7. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s § 6 ods. 2 písm. i) zákona o ochrane osobných údajov bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje zákonu o ochrane osobných údajov ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

9.8. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od obchodníka vyžadovať:
9.8.1. potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané,
9.8.2. vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu:
a) identifikačné údaje obchodníka a zástupcu obchodníka, ak bol vymenovaný,
b) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak obchodník pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 zákona o ochrane osobných údajov,
c) účel spracúvania osobných údajov,
d) zoznam osobných údajov alebo rozsah osobných údajov podľa § 10 ods. 4 prvej vety zákona o ochrane osobných údajov a
e) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä
- poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak obchodník získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 zákona o ochrane osobných údajov, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, obchodník oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
- tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov.

Pri vydaní rozhodnutia podľa bodu 9.12. VOP je kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií:
9.8.3. vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na spracúvanie,
9.8.4. vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
9.8.5. opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
9.8.6. likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
9.8.7. likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
9.8.8. blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak obchodník spracúva osobné údaje na základe súhlasu kupujúceho.

9.9. Právo kupujúceho podľa bodov 9.8.5. a 9.8.6. VOP možno obmedziť, len ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
9.10. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u obchodníka namietať voči:
9.10.1. spracúvaniu jej osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich likvidáciu,
9.10.2. využívaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
9.10.3. poskytovaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu.

9.11. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u obchodníka kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) zákona o ochrane osobných údajov vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, obchodník je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

9.12. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u obchodníka kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu obchodníka, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať obchodníka o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom obchodník je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia obchodník informuje kupujúceho v lehote podľa bodu 9.19. VOP. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov obchodník vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak obchodník na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.

9.13. Ak kupujúci uplatní svoje právo:
9.13.1. písomne a z obsahu jej žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania,
9.13.2. osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis kupujúceho; kópiu zápisnice je obchodník povinný odovzdať kupujúcemu,
9.13.3. u sprostredkovateľa podľa bodu 9.13.1. alebo 9.13.2. VOP, je ten povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať obchodníkovi bez zbytočného odkladu.

9.14. Kupujúci pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

9.15. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jej práva môže uplatniť zákonný zástupca.

9.16. Ak kupujúci nežije, jej práva, ktoré mala podľa tohto zákona, môže uplatniť blízka osoba.

9.17. Žiadosť kupujúceho podľa bodov 9.8.1. až 9.8.3., 9.8.5. až 9.8.8. VOP a bodov 9.10. až 9.12. VOP vybaví obchodník bezplatne.

9.18. Žiadosť kupujúceho podľa bodu. 9.8.4. VOP vybaví obchodník bezplatne okrem úhrady vo výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne vynaložených vecných nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak.

9.19. Obchodník je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa bodov 9.17. a 9.18. VOP najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti.

9.20. Obmedzenie práv kupujúceho podľa bodu 9.9. VOP obchodník bez zbytočného odkladu písomne oznámi kupujúcemu a Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

9.21. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s § 15 ods. 1 písm. b) zákona o ochrane osobných údajov spracúva osobné údaje kupujúceho na účely uvedené v bode 9.3. VOP prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.
Budča 1039
962 33  Budča
IČO: 36624942

Quality Delivery Logistics, s.r.o.
Sládkovičova 27/A
974 05  Banská Bystrica
IČO: 55674844

Geis SK s.r.o.
Trňanská 6
960 01  Zvolen
IČO: 31324428

SDS - Smart Delivery Service SK, s.r.o.
Dunajská 46
811 08  Bratislava
IČO: 45497885

PaletExpress, s.r.o.
Moyzesova 7883/39
960 01  Zvolen
IČO: 36380431

9.22. Súhlas so spracúvaním osobných údajov – vernostné programy
Týmto udeľujem súhlas podľa § 11 zákona o ochrane osobných údajov so spracúvaním mojich osobných údajov uvedených v žiadostiach resp. v prihláškach do vernostných programov obchodníka na marketingové účely a vedenie vernostného programu. Zároveň súhlasím s tým, aby boli moje osobné údaje poskytnuté tretím stranám. Prehlasujem, že som bol/a v súlade s § 15 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov informovaný/á o podmienkach spracúvania osobných údajov obchodníkom, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke elektronického obchodu www.nabbi.sk.

9.23. Súhlas so spracúvaním osobných údajov – zákazníci
Týmto udeľujem súhlas podľa § 11 zákona o ochrane osobných údajov so spracúvaním mojich osobných údajov obchodníkom na marketingové účely. Zároveň súhlasím s tým, aby boli moje osobné údaje poskytnuté tretím stranám.
Prehlasujem, že som bol/a v súlade s § 15 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov informovaný/á o podmienkach spracúvania osobných údajov obchodníkom.
 

X. Záverečné ustanovenia

10.1. Vo veciach neupravených VOP sa zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim spravuje príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z .z. v znení neskorších predpisov. Vo veciach neupravených VOP sa zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorým je fyzická osoby - podnikateľ alebo právnická osoba, spravuje aj príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

10.2. Odoslaním objednávky kupujúceho obchodníkovi nadobúdajú VOP účinnosť voči kupujúcemu.

10.3. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený so VOP, riadne ich prečítal, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.